Skip to content
Λιγότερο απο 1 λεπτό Διάρκεια άρθρου: Λεπτά

Volkswagen ID. EVERY1: Το ηλεκτρικό των 20.000 ευρώ φιλοδοξεί να γίνει το νέο Golf

Το μοντέλο που θα παρουσιαστεί το 2027 θα είναι ένα πλήρως λειτουργικό μικρό αυτοκίνητο πόλης με τεράστια σημασία για τη στρατηγική της Volkswagen.

Μπορεί το όνομά του να είναι ακόμη προσωρινό, όμως το μήνυμα είναι σαφές: το ID. EVERY1 δεν προορίζεται να είναι ένα niche όχημα για μια μικρή μερίδα οδηγών. Αντίθετα, θα αποτελέσει τον ακρογωνιαίο λίθο της επόμενης γενιάς ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης της Volkswagen — ένα μοντέλο ευρείας παραγωγής, που στόχος του είναι να καλύψει εξ ολοκλήρου εργοστασιακές γραμμές και να επαναφέρει το γερμανικό brand στο επίκεντρο της μικρομεσαίας κατηγορίας.

Σύμφωνα με τον Μάρτιν Σάντερ, μέλος του Δ.Σ. της Volkswagen, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δεν θα διατηρήσει ούτε το όνομα ID.2all ούτε το ID. EVERY1 όταν περάσει στην παραγωγή. Πίσω από το μυστήριο της ονοματοδοσίας όμως, υπάρχει ένα ξεκάθαρο πλάνο: «Το μοντέλο δεν θα είναι ειδικής χρήσης ή περιορισμένης παραγωγής, αλλά ένα κανονικό, καθημερινό αυτοκίνητο που θα γεμίζει το εργοστάσιο όταν κυκλοφορήσει το 2027».

Με στόχο τα 20.000 ευρώ αλλά χωρίς εκπτώσεις στην ουσία

Η πιο ηχηρή εξαγγελία της VW αφορά την τιμολογιακή τοποθέτηση του μοντέλου, που αναμένεται να ξεκινά γύρω στα 20.000 ευρώ – τιμή που το φέρνει σε ευθεία αντιπαράθεση με τα παραδοσιακά θερμικά supermini, αλλά και με τις προσπάθειες της Renault, της Stellantis και –κυρίως– των κινεζικών brands, να κατακτήσουν την «πύλη εισόδου» της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη.

Ο Σάντερ τονίζει πως το πρότζεκτ έχει σχεδιαστεί εξαρχής ώστε να είναι κερδοφόρο και πως η μείωση του κόστους παραγωγής βασίζεται σε τρεις άξονες:

  • Σταδιακή μείωση του κόστους των μπαταριών

  • Ανασχεδιασμός της διαδικασίας παραγωγής από το μηδέν

  • Εφαρμογή νέων μεθόδων κατασκευής, πιο ευέλικτων και αποδοτικών

«Αυτό το αυτοκίνητο δεν στηρίζεται στην ελπίδα. Στηρίζεται σε στέρεες παραμέτρους επιτυχίας. Και ό,τι μάθουμε από αυτό, θα το εφαρμόσουμε σε όλη την υπόλοιπη γκάμα», είπε χαρακτηριστικά.

Volkswagen

Ηλεκτρικό, μικρό και… καθόλου αδιάφορο

Η κατηγορίες των A και B segment έχει παραμεληθεί τα τελευταία χρόνια στον κόσμο των EV, λόγω του υψηλού κόστους των μπαταριών και του χαμηλού περιθωρίου κέρδους. Το ID. EVERY1 (ή όπως αλλιώς θα ονομάζεται τελικά) έρχεται να ανατρέψει αυτό το δεδομένο, προσφέροντας ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για την πόλη, χωρίς όμως να είναι πρόχειρο ή «για λίγους».

Θα βασίζεται σε κοντό μεταξόνιο, μήκος κάτω από τα 4 μέτρα, θα παράγεται στο εργοστάσιο της Palmela στην Πορτογαλία, και η σχεδίαση του έχει αναπτυχθεί αποκλειστικά από την ομάδα της VW στη Γερμανία.

Δεν είναι ακόμη σαφές αν το μοντέλο θα υιοθετήσει πλήρως νέα σχεδιαστική ταυτότητα ή αν θα ενσωματωθεί στην οικογένεια ID. Όμως με βάση τις πρόσφατες δηλώσεις της VW, οι επόμενες σειρές θα φέρουν «κανονικά» ονόματα, αφήνοντας πίσω τη φιλοσοφία των αριθμών και των αρκτικολέξων.

Το 2027 δεν είναι μακριά. Και η Volkswagen δείχνει ότι δεν θέλει απλώς να ακολουθήσει την τάση της προσιτής ηλεκτροκίνησης, θέλει να την ορίσει εκ νέου. Αν το ID. EVERY1 αποδειχθεί επιτυχημένο, θα αποτελέσει το νέο Golf της ηλεκτρικής εποχής: όχι το πιο εντυπωσιακό ή ριζοσπαστικό, αλλά αυτό που θα γίνει το «κανονικό» για τον μέσο Ευρωπαίο οδηγό.

Φωτογραφίες: Volkswagen

Το πρωτότυπο άρθρο https://www.gazzetta.gr/gmotion/2444992/volkswagen-id-every1-ilektriko-ton-20000-eyro-filodoxei-na-ginei-neo-golf ανήκει στο Gazzetta RSS .