Η στατιστική στο σύγχρονο βόλεϊ λέει πάντα την αλήθεια, όμως η ματιά των ίδιων των πρωταγωνιστών είναι αυτή που δίνει πνοή στα ψυχρά δεδομένα. Μετά την ολοκλήρωση μιας εξαντλητικής αγωνιστικής περιόδου, ο έμπειρος λίμπερο, Γιώργος Μιχελάκης, ο οποίος την επόμενη αγωνιστική περίοδο επιστρέφει στον ΟΦΗ, παίρνει θέση μπροστά από τα match reports των πιο κομβικών αγώνων του ΠΑΟΚ, σχολιάζοντας τις μεταπτώσεις, τις μεγάλες χαμένες ευκαιρίες και τις τακτικές λεπτομέρειες που καθόρισαν τη μοίρα της ομάδας του.
Το «μαύρο» ματς της Κηφισιάς και το γύρισμα του διακόπτη
Η πρώτη φάση του πρωταθλήματος επιφύλασσε σκαμπανεβάσματα για τον Δικέφαλο δεδομένου πως μετά την καθαρή νίκη με τον Φοίνικα Σύρου με 3-0 σετ, ακολούθησε η εκτός έδρας ήττα από την Κηφισιά με 3-1 σετ και το εντός έδρας 0-3 του Μίλωνα. «Νομίζω το ματς με την Κηφισιά ήταν μακράν το χειρότερό μας ματς στην πρώτη φάση της σεζόν», παραδέχεται ο Μιχελάκης. Κοιτάζοντας τα ομαδικά στατιστικά, η υστέρηση του ΠΑΟΚ ήταν καθολική. Ο Δικέφαλος ολοκλήρωσε το παιχνίδι με 47% στην επίθεση (46/97) , την ώρα που η Κηφισιά είχε 57% (52/91). Η μεγαλύτερη πληγή, όμως, ήταν το φιλέ, καθώς ο ΠΑΟΚ δέχθηκε 13 μπλοκ (με τον Μπάνοφ να κάνει ζημιά με 20 πόντους), ενώ ο ίδιος σταμάτησε τον αντίπαλο μόλις 4 φορές. Στο σερβίς, ο ΠΑΟΚ έκανε 20 λάθη για 6 άσσους , ενώ η Κηφισιά είχε 18 λάθη για 4 άσσους. «Δεν μπορώ να πω ότι έφταιξε κάτι συγκεκριμένο, απλά δεν πιάσαμε την απόδοση που έπρεπε», συμπληρώνει ο Έλληνας λίμπερο, που προσωπικά κράτησε την υποδοχή του στο 65%.
Η μετέπειτα αλλαγή στην τεχνική ηγεσία έφερε τον Βαλάντη Μαμάη στο τιμόνι, ενώ η ομάδα έπρεπε ταυτόχρονα να διαχειριστεί και τις σημαντικές προσθήκες των Τζέντρικ και Κοβάσεβιτς μεσούσης της περιόδου, ψάχνοντας από την αρχή την αγωνιστική της χημεία. «Ο Βαλάντης είναι πολλά χρόνια στην ομάδα, μας ήξερε τους περισσότερους. Δεν νομίζω ότι έκανε κάποια τρελή αλλαγή σε σχέση με τον Γιόσκο. Έβαλε κάποιες καινούργιες ιδέες, η ομάδα ξεκίνησε να παίζει όλο και καλύτερα και έτσι ήρθαν και τα αποτελέσματα». Σε μια χρονιά γεμάτη αλλαγές προσώπων και ισορροπιών, η ποιότητα και η προσωπικότητα του ρόστερ λειτούργησαν ως σανίδα σωτηρίας για να βρεθούν γρήγορα τα πατήματα στο παρκέ: «Η ομάδα αποτελούνταν από παίκτες που έχουν παίξει πολλά χρόνια σε πολύ υψηλό επίπεδο και που ξέρουν τι πρέπει να κάνουν όταν τα πράγματα δεν πάνε καλά, οπότε ήταν θέμα χρόνου να γυρίσουμε τον διακόπτη και να παίξουμε στο επίπεδο που μπορούσαμε».

Η «κατάρα» του League Cup και το χαμένο 20-15
Η χρονικά πρώτη αγωνιστική πληγή της σεζόν, ωστόσο, άνοιξε στον τελικό του League Cup απέναντι στον Ολυμπιακό (ήττα με 1-3 σετ). Ο ΠΑΟΚ κουβαλούσε την πνευματική και σωματική καταπόνηση των συνεχόμενων αγώνων. «Είχαμε παίξει ένα πολύ δύσκολο παιχνίδι στον ημιτελικό όπου πήγε στα πέντε σετ, ίσως να ήταν ένας λόγος. Θεωρώ ότι δεν μπήκαμε με το μαχαίρι στα δόντια που λένε. Μπήκαμε κάπως νωθρά θα έλεγα, αλλά στην πορεία του παιχνιδιού ανεβάσαμε την απόδοσή μας». Η ακτινογραφία των ομαδικών στατιστικών δείχνει ότι ο Ολυμπιακός ήταν ανώτερος στις κρίσιμες κατηγορίες. Οι «ερυθρόλευκοι» τελείωσαν το ματς με 54% αποτελεσματικότητα στην επίθεση (53/99) έναντι 43% του ΠΑΟΚ (41/96). Στη μάχη των break points, ο Ολυμπιακός πήρε 25 πόντους break έναντι μόλις 15 του ΠΑΟΚ. Επιπλέον, ο Δικέφαλος είχε χαμηλότερο ποσοστό στην επίθεση μετά από άμυνα (attack on dig) με 35% (34 προσπάθειες) έναντι 45% του Ολυμπιακού (33 προσπάθειες). Στο φιλέ ο Ολυμπιακός είχε 9 μπλοκ έναντι 8 του ΠΑΟΚ, ενώ στο σερβίς ο ΠΑΟΚ έκανε 18 λάθη (1 άσσος) και ο Ολυμπιακός 24 λάθη (6 άσσοι).
Το μεγάλο «αγκάθι» κρύβεται στο 4ο σετ, εκεί όπου γράφτηκε ένα σενάριο αθλητικής αυτοχειρίας με το σετ να χάνεται 23-25. «Κολλήσαμε σε μια περιστροφή στο 4ο σετ όπου ήμασταν μπροστά 20-15 και το σετ γύρισε. Δυστυχώς φέτος χάσαμε μερικά σετ όπου βρισκόμασταν αρκετά μπροστά στο σκορ και τα οποία μας στέρησαν κάποιον τίτλο ή και τίτλους θα μπορούσα να πω».

Ο επίλογος των τελικών: Το ίδιο λάθος στο πιο κρίσιμο σημείο
Το φαινόμενο αυτό δεν ήταν συγκυριακό δεδομένου πως επαναλήφθηκε στον 4ο τελικό της Volley League με τον Παναθηναϊκό (ήττα με 1-3 σετ). Παρά τη συγκλονιστική μάχη στο δεύτερο σετ που έφτασε στους 66 πόντους (34-32), ο Δικέφαλος «λύγισε» ξανά στις λεπτομέρειες, χάνοντας τη μάχη της επιθετικής αποτελεσματικότητας (51% έναντι 44% του ΠΑΟΚ) και των break points (33 έναντι 22).
«Χάσαμε μερικά κρίσιμα σετ όπου βρισκόμασταν μπροστά στο σκορ. Και με τον Μίλωνα χάσαμε παρόμοιο σετ στον 5ο τελικό, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί συνέβαινε αυτό», εξομολογείται ο Μιχελάκης. Ο Παναθηναϊκός πίεσε με 8 άσσους, περιόρισε το side out του ΠΑΟΚ (1 πόντος ανά 2.1 υποδοχές έναντι 1.68) και όταν η πίεση κορυφώθηκε, χάθηκαν οι κρίσιμες λεπτομέρειες, σφραγίζοντας μια χρονιά γεμάτη «ανεκπλήρωτα» σετ.

πηγή: FORZA
The post Η «ασπρόμαυρη αυτοχειρία» του ΠΑΟΚ με τα μάτια του Γιώργου Μιχελάκη! appeared first on inpaok.com.



